سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با دسته بندی انواع توالت فرنگی

استفاده از انواع توالت فرنگی امروز در بین ایرانیان بسیار شده است و معمولاً در هر خانه ای در کنار توالت ایرانی توالت فرنگی نیز دیده می‌شود. در این مطلب ما سعی نمودیم که به دسته بندی انواع توالت فرنگی و نیز ذکر برخی نکات مهم که در هنگام خرید توالت فرنگی باید به آنها توجه کنیم بپردازیم. چنانچه قصد خرید توالت فرنگی دارید می توانید تا پایان این مطلب ما را دنبال کنید.

انواع توالت فرنگی به چند دسته تقسیم بندی می شود؟

دسته بندی انواع توالت فرنگی از جهات مختلف به صورت زیر می باشد:

1.انواع توالت فرنگی بر اساس مدل و روش نصب 

2.دسته بندی بر اساس محکم بودن و مقاومت بالای نشیمن توالت فرنگی

3.انواع توالت فرنگی از لحاظ سیستم فلاش تانک 

در صورت مشاهده هرگونه علائم گرفتگی لوله فاضلاب در انواع توالت های فرنگی و ایرانی می توانید از خدمات 24 ساعته و فوری چاه بازکنی و لوله بازکنی ونک در سایت برچسب استفاده نمایید.

 

 

طبقه بندی انواع توالت فرنگی بر مبنای مدل و روش نصب آن

 

با یک نگاه کلی به انواع توالت فرنگی در مدل های مختلف به سادگی می توانید ببینید که توالت فرنگی ها از لحاظ شکل و ظاهر متفاوت هستند. به همین دلیل تفاوت ظاهری در راحتی و نحوه نصب آنها تاثیر بسزایی دارد. برای رفع گرفتگی توالت فرنگی در مدل های گوناگون و بر اساس دسته بندی آن در انواع مختلف می توانید با افراد لوله بازکنی شهرک غرب سایت برچسب که تمامی مناطق تهران را تحت پوشش خود دارند تماس بگیرید و مشکل را سریعاً برطرف نمایید.

از نظر شکل ظاهری توالت فرنگی ها را می توان به سه دسته تقسیم نمود: 

  1. توالت فرنگی های یک تکه: این نوع از توالت های فرنگی با توجه به شکل خاص و وزن زیادی که دارند می توان از آنها به عنوان تکیه گاه استفاده کرد معمولاً بسیاری از ایرانیان از میان انواع توالت فرنگی از این نوع استفاده می کنند یکی از مزایای این گونه توالت ها خود وجود خودشور توالت فرنگی بر روی آنهاست. 
  2. توالتهای فرنگی دو تکه: این نوع از توالت های فرنگی امروزه کاربرد زیادی در بین افراد ندارد و مخزن آن ها به صورت جداگانه بر روی خودشان نصب می شود. همچنین تمیز کردن این نوع از توالت ها سخت تر است و به همین دلیل باعث شده تا قیمت کمتری نسبت به توالتهای فرنگی یک تکه داشته باشند. 
  3. توالت های دیواری وال هنگ: این نوع توالت ها نشیمن بهتری دارند ولی به علت داشتن چنین نشیمنی بر روی دیوار نصب می شود و اصطلاحاً به همین دلیل به آنها وال هنگ می‌گویند. این گونه توالت ها نسبت به دیگر مدل های توالت فرنگی آب کمتری را مصرف می کنند. نکته مثبت دیگر این توالت ها این است که به دلیل نصب در دیوار تجهیزات آنها در دیوار قرار دارد و جا و صدای کمتری تولید می کند و مناسب با سیستمهای آپارتمان‌نشینی طراحی شدند ارتفاعشان قابل تنظیم است.

دسته بندی توالت فرنگی بر اساس استحکام و نشیمن 

مهمترین مسئله در زمانخرید انواع توالت فرنگی ها این است که توالت بتواند وزن افراد مختلف را تحمل کند. این امر را می توان از میزان وزن توالت فرنگی حدس زد هر چه وزن توالت سنگین تر باشد جنس آن مرغوب تر است ولایه های آن ضخیم تر می باشد همچنین نشیمن توالت فرنگی برای افراد مهم است که توالت های فرنگی بر اساس نشیمنگاه به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. توالت فرنگی با نشیمن بیضی: این گونه توالت ها به علت بیضی بودن آنها و کاسه بزرگ و کشیده که دارند برای افراد راحت ترین نوع توالت هستند .
  2. توالت نیمه بیضی: این نوع توالت ها از توالت های بیضی کوچکتر است   و جای کمتری را اشغال می کنند. 
  3. توالت های دایره ای: این نوع از توالت ها از کیفیت کمتری نسبت به توالت های بیضی شکل برای نشستن برخوردارند افراد مجبورند که پای خود را بیش از حد باز کنند.

دسته بندی انواع توالت فرنگی بر مبنای سیستم فلاش تانک 

توالت فرنگی ها بر اساس مدل عملکرد فلاش‌تانک شان و نیز نحوه شست و شو به چهار دسته تقسیم می شوند:

  • مدل آبشاری: ساده ترین نوع از میان انواع توالت های فرنگی می باشد و بعد از سوراخ های دور کاسه به سمت پایین کشیده می شود در این نوع فلاش تانک آب زیادی مصرف می شود اما به علت با فشار تخلیه شدن معمولاً مشکلات گرفتگی لوله پیش نمی‌آید اما سر و صدای زیادی دارد. 
  • مدل گردابی: در این نوع مدل از توالت فرنگی آب از مخزن فلاش تانک به سمت کاسه می‌رود و با برخورد که آب و کاسه به صورت گردابی آنرا می شوید و به سمت چاه تخلیه می شود اما به علت مصرف آب زیاد و قدرت شستشوی کم مدل مدل مقبولی نیست. 
  • سیستم واترجت یا شوتینگ: در این روش آب در محفظه پایین توالت است و با فشار خارج می شود و همچنین مانند روش آبشاری از محفظه های بال عکاسه به پایین می ریزد و در روش پیشرفته آن به اسم تو وجود علاوه بر پاشش آب از سوراخ های بالای کاسه آب از دور لبه بالای کاسه هم به سمت پایین می‌آید که نتیجه بهتری را از میان دیگر مدلهای فلاش تانک توالت فرنگی دارند. 

چند نکته در مورد انتخاب انواع توالت فرنگی ها 

  • معمولاً افراد بودجه خاصی را برای خرید توالت فرنگی درنظر می‌گیرند اما باید به این نکته توجه کنید که حتماً هنگام انتخاب از کیفیت لعاب و کیفیت ساخت این توالت ها غافل نشوید زیرا در دراز مدت باعث بروز مشکلات زیادی می شود.
  • از میان انواع توالت های فرنگی مدلی را انتخاب کنید که دارای فلاش تانک جت واش باشد تا با فشار آب فضولات را ازبین ببرد و لوله های توالت فرنگی دچار گرفتگی نشود. 
  • اگر هم بعد از مدتی توالت شما دچار گرفتگی شد می توانید از طریق سایت لوله بازکنی برچسب نزدیکترین لوله باز کن منطقه خود را پیدا کنید و با وی تماس بگیرید.

در استفاده از توالت فرنگی مهمترین مسئله این می باشد که توالت فرنگی بتواند وزن افراد را تحمل کند لذا در خرید انواع توالت فرنگی توجه نمایید از توالت‌های با استحکام بالا و لایه های ضخیم تر استفاده کنید.